zondag 29 september 2013

Ons weekmenu

Werken met het weekmenu werkt erg goed. Makkelijk met inkopen doen, iedereen heeft een stem in het geheel en 's avonds niet meer denken wat we die dag moeten eten.
Ook kleine man zoekt enthousiast mee, maar begint steevast met "doe mij maar Chili con Carne". Maar na het raadplegen van wat blaadjes, weet hij meestal een andere keus te maken.

We beginnen de week op woensdag. Dan doe ik 's ochtends mijn boodschappen.

Woensdag:  ravioli met een saus van zoete puntpaprika's  ( zoontjes keus ), uit het boek opperdepop
Donderdag: dan werken we alletwee, dus waarschijnlijk kook ik de avond van tevoren al een pan wortelstamp ( papa's keuze ).
Vrijdag: vegetarische spinazielasagne. Een makkelijk recept met tomatensaus, mascarpone, spinazie a la crème en mozzarella. Ongeveer dit recept
Zaterdag: komt er vriendje logeren die niets lust, dus dat wordt pannenkoeken. Of gaan we toch proberen om er groente in te krijgen????
Zondag: nasi met groente, een eitje en zelfgemaakte saté saus.
Maandag: Hollandse kost, aardappelen, groente en vlees of vis. Net wat we nog in de vriezer hebben liggen.
Dinsdag: soep met brood.

Afgelopen week hebben we ons redelijk goed aan het menu gehouden. Vandaag hebben we niet veel soeps gegeten, want we hadden al soep bij mijn vader op.
De pompoensoep viel erg in de smaak bij kleine man, terwijl hij eerder aangaf het niet te lusten. De brocolliquiche was even een beproeving, maar kleine man heeft toch een stuk gegeten. Ik ben trots op hem dat hij steeds meer probeert en het eten een gezellig samenzijn blijft.
En de pizza was helemaal een succes. Zelfs de judoleraar wist dat we pizza gingen bakken.



Beetje wazige foto's, maar het resultaat was lekker.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen en inspirerend. Hoewel wij kinderen van het soort hebben als dat vriendje dat komt eten - we blijven het proberen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit: de pizza en het menu! Fijn dat je zo ook je kind aan het eten krijgt:) Ik ben bang dat het hier niet werkt: onze Junior komt niet verder dan de twee P's als ie mag kiezen (pizza (alleen die uit de vriezer dan) en pannekoek)...

    Misschien toch eens een variant van dit verzinnen...

    BeantwoordenVerwijderen