woensdag 18 september 2013

Ons weekmenu en weekbudget

Gisteren weer met verbazing gekeken naar een Dubbeltje op zijn kant. En trouwens van de week ook naar camping Powned. Wat kunnen sommige mensen toch slecht met geld om gaan. Een gezin wat zwaar in de bijstand zit, maar wel elke ochtend een blowtje neemt. Een gezin wat zwaar in de schulden zit, maar wel de au-pair aanhoudt, omdat dat makkelijk is. Met als reden; we roken niet !!!!

Dat gaf mij stof tot nadenken. Wij komen goed uit met ons geld. We kunnen sparen en hebben beide een goede buffer. Maar wat er nu werkelijk uit gaat heb ik niet helemaal in kaart. Wel globaal, maar ik zou wel eens willen weten wat er nu werkelijk inkomt en weer uitgaat. Dan wil ik eigenlijk posten gaan maken wat we kunnen besteden aan kleding, uitjes, boodschappen ed. Ik denk dat we het helemaal niet verkeerd doen, maar ik heb het graag op papier.
Wat zou dan het makkelijkst zijn? Dat je elke week een vast bedrag pint en dat gaat onderverdelen per post? Of is alleen op papier genoeg en zie je het daarna op je bankafschrift wel? Wat doen jullie?

Vandaag de weekboodschappen gedaan. We waren €52,00 kwijt voor een gezin van 3 personen. Netjes toch.
Ons menu voor deze week ziet er als volgt uit:
Woensdag: chili con carne met rijst, het lievelingsgerecht van ons manneke.
Donderdag: dan werken we alletwee, dus eten we nog een keer chili.
Vrijdag: roerbakmie met verse groente.
Zaterdag: courgettesoep met broodjes
Zondag: wortelstamp met vlees.
Maandag: aardappelen met vlees en groente uit de vriezer.
Dinsdag: iets makkelijks, dan werken we weer alletwee.

Werken jullie met een weekmenu? Ik vind het wel makkelijk om zo de boodschappen te doen en te kijken naar de aanbiedingen.

2 opmerkingen:

  1. hoe doe ik het ? ik heb idd ook een weekmenu en ik pin 1maal per maand verdeel dat in 4 , dus elke week een bedrag, daar kan ik het mee doen, het gaat goed, voel me erg rijk, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb sinds kort weer een weekmenu. Ik merk toch dat ik dan gerichter boodschappen doe en minder verse groenten over houd. En dat ik een stuk goedkoper uit ben in de supermarkt. Dat is nodig, want volgend jaar is Jan zijn baan kwijt en misschien moeten we dan voor een tijd het met minder doen. Hopelijk vindt ie snel weer werk, maar dat weet je natuurlijk nooit. Dus sta ik in de bespaarstand, en dat geeft veel voldoening!

    BeantwoordenVerwijderen