donderdag 28 maart 2013

zelf zeep maken, judoles 2

Ik kocht vorige week bij de T.uinen een stuk Marseillezeep met Archanolie. Ruikt erg lekker, maar was wel duur vond ik. Een stuk zeep was daar € 4,00. Dat moet toch goedkoper kunnen lijkt me. Binnenkort gaat er iemand naar Frankrijk en koopt daar zeep voor me.

Bij de plaatselijke toko ( wat een zooi is het daarbinnen zeg ) kocht ik twee pakken baking soda. Die waren € 1,20 per stuk.

Gisteravond raspte ik ongeveer 20 gram zeep en deed dat in 2,5 liter water. Ik liet het aan de kook komen en zette toen het vuur af. Nu is het ingedikt en is het een dikke, slijmerige pap. Is dat normaal?
In een lege flacon deed ik heet water, een beetje baking soda en wat van die zeep.
En nu is het schoonmaken maar. De eerste was zit in de wasmachine met de Marseille zeep, en in het wasverzachterbakje wat azijn. Maar dat laatste deed ik al wel vaker. Zometeen ga ik de badkamer eens aanpakken met bakingsoda en azijn.

O wat zal ons huis blinken.


Gisteren had ons manneke ook zijn tweede judoles. Ik was erg benieuwd of hij mee zou doen dit keer. Maar toen ik even later ging kijken zat hij naast de leraar met een judojasje aan. Druk aan het spelen met de band om zijn middel. Hij heeft aan alles meegedaan. Was enthousiast en pikte bepaalde dingen al snel op. Als hem iets niet lukte ging zijn lip een beetje hangen, maar de leraar pakt dat heel goed op en helpt een kind door zijn dip heen. Volgende keer gaan we zeker weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten