donderdag 16 september 2010

Ik ben getikt

Ik ben getikt.

Dat heeft nog nooit iemand tegen me gezegd. Wel dat ik lief, leuk, knap, spontaan gewoon een aardig meid ben. Maar getikt? Er gaat een wereld voor me open in blogland.
Ik zal  openhartig moeten worden, dus hier komt het:

Vier dingen die standaard in mijn handtas voorkomen:
Natuurlijk mijn ladyphone. Wie kan tegenwoordig nog zonder?
Mijn agenda, onmisbaar, sinds ik een kleine man heb. Ik vergeet nogal eens wat anders.
Drie!! portemonnaies. Eentje van mezelf, eentje van de gezamelijke portemonnaie en een mapje voor mijn paspoort en rijbewijs.
Sleutels van ons heerlijk huisje.



Vier dingen uit mijn bureaula:
Ik heb eigenlijk geen bureaula. Het meeste wat ik nodig heb ligt op de tafel. Het zullen wel papieren zijn die ik nop op moet bergen.

Vier dingen uit mijn slaapkamer:
Oeps, dat wordt wel intiemer zeg. Foto's van mijn grote en kleine man. Lieve kaartjes die we elkaar schrijven. Een heerlijk bed waar ik helaas niet meer in uit kan slapen. Om zes uur is de kleine man al wakker en wil dan keten met papa en mama :-)
Twee afbeeldingen die ik in Thailand heb gekocht, muziekinstrumenten die ik in Cuba heb gekocht, een verfschilderijtje van mijn kleine man. En mijn boeken. Ik lees ontzettend graag, maar heb beneden geen plaats voor mijn boeken. Daarom een klein boekenkastje op mijn slaapkamer en een gedeelte in kratten.

Vier dingen die ik op het moment erg leuk vindt:
Blogs lezen van mensen die me inspireren. Zelf bloggen natuurlijk, alhoewel ik nog veel te leren heb. Met mijn klein manneke aktiviteiten ondernemen, of gewoon kijken naar wat hem allemaal bzighoudt. Naar de sauna, maar dat komt er helaas niet zoveel meer van.
Er zijn zoveel leuke dingen die ik zou willen doen, maar door tijdgebrek komt het er vaak niet van.
O'ja, gezellig kletsen met vriendinnen onder het genot van een wijntje.

Vier dingen die je nog niet over me weet:
Er zijn zoveel dingen die je nog niet over me weet. Sommige houd ik graag voor me, andere wil ik best delen.
Wat veel mensen wel van me weten, maar ik nog niet verteld heb in onze blog, is dat kleine man er niet zomaar is gekomen. Daar gingen jaren van ziekenhuisbezoeken, onderzoeken etc. aan vooraf. Uiteindelijk is kleine man er gekomen dankzij IUI. Hoewel we al op de wachtlijst stonden voor IVF, vond de arts dat we voor de vakantie nog een keer een IUI moesten doen en dit keer zonder hormonen te spuiten. Dat werd IUI nummer 9, en die was echt raak. We waren dolgelukkig natuurlijk. een heerlijke, maar spannende tijd brak aan. Eerder had ik al een miskraam gehad bij de 4e IUI.
Ik liep echt op een roze wolk, totdat ik ongeveer 30 weken zwanger was. Ik kreeg enorme jeuk aan mijn handen en voeten. Een oplettende lotgenote bij de Freya wees me op het bestaan van zwangerschapscholestase. Een gevaarlijke kwaal voor het ongeboren kind. Om de dag moest ik naar het ziekenhuis en werd ik aan het CTG gelegd en bloedgeprikt. Met 37 weken, de dag na Kerst, ben ik ingeleid en pas een dag later beviel ik van een prachtige zoon. Wat was dat een intense ervaring. Wat kun je als vrouw sterk zijn om zo'n bevalling te dragen. Ik vond het heerlijk ( klinkt misschien raar ). In diepe stilte ben ik bevallen. Keerde helemaal in mezelf en deed het op pure eigenkracht.
Kleine man blijft enigst kind. Weer een keer de molen in zien we niet zitten. Bovendien zijn we niet meer zo jong. We zijn intens dankbaar dat we een wondertje hebben gekregen en genieten elke minuut.

Tot zover mijn tik. Ik heb nog niet zoveel volgers, dus iemand aanwijzen vind ik moeilijk. Degene die zich aangesproken voelt mag reageren.

Fijne dag.

3 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder verhaal van het krijgen van jullie zoontje. Dat je maar veel van 'm mag genieten, maar dat lukt wel volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om op deze manier wat meer van iemand te weten. En fijn, dat jullie een heerlijk ventje hebben gekregen. Geniet ervan.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk.. dat zijn nu van die verhalen waarvan ik helemaal blij word. Dáárom doe ik mee met Moeders voor Moeders. Wat ontzettend fijn dat het gelukt ik!!

    Leuk ook om te zien wat een ander op de bewuste vragen zal beantwoorden. Dank je wel voor je openhartigheid!

    BeantwoordenVerwijderen