donderdag 23 september 2010

Effe snel

Effe snel

Even snel een blogje. Klein manneke is naar een vriendin toe, want mama moet vanmiddag "centjes verdienen". Het is zo schaars gesteld met invalkrachten, dat ze me belden of ik een extra middag kon werken.
Natuurlijk wilde ik dat wel doen. Maar vanochtend belden ze of ik dan ook de ochtend extra wilde werken. Daar heb ik toch vriendelijk voor bedankt. Ik had nog zoveel te doen. Samen boodschappen halen, samen stofzuigen en samen in de douche. Ik heb nu even een momentje alleen in huis, en dat komt niet veel meer voor. Zometeen een wasje ophangen en dan aan de slag op het kinderdagverblijf.

Gisteren heerlijk genoten van het lekkere weer. 's Ochtends eerst met kleine man en een vriendin met haar dochtertje naar de kinderboerderij. De kindjes spelen en rondkijken en wij lekker bijkletsen met een kop koffie.
's Avonds met twee vriendinnen ( die ene had ik dus al 's ochtends gezien ) ook lekker theeleuten. Zo verwonderlijk, onze vriendschap. We hebben elkaar leren kennen tijdens de zwangerschapsgym. Voor de ene vriendin en ik ons eerste kindje, de andere was in verwachting van nummer 4 en 5. Het klikte goed, zo goed dat we al snel wat afspraken hadden staan na onze bevallingen. Geen van drieen komen we uit de stad waar we nu wonen, dus nieuwe mensen leren kennen was mooi meegenomen.
Al snel gingen de gesprekken van koetjes en kalfjes naar de diepere en intiemere betekenis van het leven. Dingen die je normaal gesproken niet zo makkelijk deelt met anderen. Misschien omdat we met zijn drieen een belangrijke levensfase in ons leven meemaken; moeder worden.
Ik ben blij dat ik deze meiden heb ontmoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten