maandag 15 november 2010

Hij komt, hij komt....

Hij komt, hij komt....

en kleine man keek de andere kant op. Want de spare-ribs bij de slager in de etalage waren toch veel interessanter. En ook van zwarte Piet werd hij niet warm of koud. Plaas ( Sinterklaas ) noemt hij steevast Kabouter Plop. En dat die goede man cadeautjes komt brengen boeit hem ook niet veel.

Afgelopen vrijdag een studiedag vanuit mijn werk gehad. Het onderwerp was "vroegsignalering ". Oftewel het vroegtijdig herkennen van mishandeling in welke vorm dan ook. Een interessante dag waar ik wel wat aan gehad hebt. De dag daarna kocht ik de zaterdagkrant en stond er een groot artikel in over een meisje wat vroeger misbruikt is. Daardoor is het bergafwaarts gegaan en verdient ze nu haar geld als prostituee, mede om haar verslaving te kunnen bekostigen. Dat meisje ken ik. Een klasgenoot van de lagere school, waar ik 6 jaar bij in de klas heb gezeten. Wat moet zij eenzaam zijn geweest. En wat zou er van haar geworden zijn als ze wel de juiste hulp had gekregen op jonge leeftijd. Het liet me niet los dit weekend. Alletwee opgegroeid in een klein dorpje, en toch zo verschillend. Ik hoop oprecht dat ze haar leven op orde krijgt en ze weer mag dromen over een mooie toekomst.

2 opmerkingen:

  1. Haha, Kabouter Plop, die is leuk!!
    Wat moet dat raar zijn als je degene uit zo'n artikel blijkt te kennen. Verschrikkelijk wat zo'm meisje dan heeft meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen