zondag 8 augustus 2010

Doelen stellen

Doelen stellen

Ik wil dus gaan consuminderen. Klinkt bijna grappig uit mijn mond. Want voorheen was ik toch echt wel een merkenfreak. Mexx, Esprit, Inwear, en ga zo het rijtje maar af. En nu? Hema, Zeeman en Action.
Maargoed, af en toe sluipt er hier toch nog wel een Espritje binnen. Al is het alleen maar omdat de broeken daarvan zo lekker zitten ( en alles via internet te bestellen is ).
Voor klein manneke kan ik wel goed slagen bij Hema en Zeeman. Ik vind het belangrijk dat hij lekker kan spelen en niet bang hoeft te zijn voor vieze kleren. Niet dat hij daar zich al wat van aantrekt. Klein menneke verft, speelt en moddert er op los.

Maargoed, ik wil dus gaan minderen. En daarvoor heb ik me een aantal doel gesteld:
1. Minder kleren kopen. Alleen wat ik echt nodig heb.
2. Geen tijdschriften kopen ( dus ook geen Flow en Happinez ).
3. Vaker de fiets pakken ( ik heb nog wel een nieuwe gekocht afgelopen jaar ).
4. Als ik iets nieuws aan wil schaffen, eerst kijken of ik het echt nodig heb.

Waarschijnlijk gaat het lijstje nog wel langer worden, maar dit lijkt me een prima begin.
Meiske

1 opmerking:

  1. Hey! Ook consuminderaars kunnen in Mexx, Esprit of welk merk dan ook lopen hoor! Je moet alleen wat slimmer inkopen doen. Ga werkelijk eens op Marktplaats kijken en koop je merken in de uitverkoop. Dan hoef je niet van je favo merkkleding af ;o)

    BeantwoordenVerwijderen