woensdag 5 januari 2011

De broekriem moet strakker...

De broekriem moet strakker....

Grote man en ik hebben ieder een eigen betaalrekening, waarvan we elke maand een vast bedrag storten op de gezamelijke rekening. Deze rekening is bedoeld voor de boodschappen, kosten van de kinderopvang, gezamelijke uitstapjes e.d..
Ik keek net op die rekening en er was al flink in gesnoeid. Omdat we een nieuw kontrakt hebben van de kinderopvang, zijn we een heel stuk duurder uit. Daarbij de dure decembermaand, dus ik houd nu ook een stuk maand over aan het einde van ons salaris.

Tja, dus zometeen maar eens goedkoop boodschappen doen. Ik heb nog een hoop voorraad in de diepvries en de kelderkast. We zullen die maar eens aan gaan spreken en kijken hoe we zo creatief mogelijk kunnen koken.

Ook zit ik te dubben om een Tefal Actifry aan te schaffen. Af en toe eten we frietjes van de friettent. Erg lekker, maar gemiddeld zijn we dan zo'n € 9,00 kwijt. Bovendien is het niet zo gezond. Ovenfriet is niet zo lekker. Met de actifry zou het wel lekker zijn. Alleen is zo'n apparaat nog best prijzig. Nog maar eens een nachtje over slapen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit apparaat?

3 opmerkingen:

  1. Niet met het apparaat, wel met de overdenking er van ;o) Maar wij hebben toch gekozen voor ons aloude machientje. Niet voor het gezonde, wel voor de centen. Want die "slanke pan" is inderdaad wel heel erg prijzig!

    By the way: ik heb je boek in zeer goede staat mogen ontvangen. Onze dank is groot! Wat ziet het er nog goed uit joh! En om heel eerlijk te zijn.. ik wist niet eens (meer) dat 'ie zo dik was...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je wat ik zo'n nadeel van zo'n apparaat vind...Dat het zoveel ruimte in beslag neemt. Ik weet niet waar ik hem moet laten.
    Kan jij hem wel kwijt? Want volgens mij is het wel helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig is hij, niet alleen voor de frietjes maar ook voor gebakken aardappeltjes, wokgerechten, shoarma enz enz...... ik gebruik hem minimaal twee keer per week........

    Tefal heeft regelmatig acties ( net als de whekamp waar hij 60 euro onder de adviesprijs lag) en let op of je een 1 kilo of anderhalve kilo hebt......

    BeantwoordenVerwijderen