dinsdag 11 januari 2011

biologisch versus "gewoon"vlees

Afgelopen zondag zat ik met dekentje en kopje thee op de bank "Boer zoekt vrouw" te kijken. Leuk programma, hoge slagingspercentage.

Die boer Frank vind ik wel een knappe vent. Hij heeft ook leuke meiden op zijn boerderij. Alleen afgelopen zondag is hij toch wat gedaald bij me. Wat was er nou aan de hand? Een meisje op zijn boerderij is vegetarisch. Dat vond Frank als geitenboer al iets minder, maar daar kon hij wel redelijk mee leven. Er werd gezamelijk gekookt, waarbij ook het vlees samen met de groente werd gebakken. Meisje moest het vlees er maar uitpikken. Denk ik, bak dat vlees apart als iemand vegetarisch is.

Daarna kwam er een discussie op gang over biologisch versus gewone veeteelt. Frank beweerde dat de biologische veeteelt meer CO2 uitstoot heeft dan de gewone veeteelt. Nou heb ik daar weinig verstand van, dus die discussie wil ik ook niet aan gaan. Misschien heeft iemand daar informatie over.
Nou is het prima dat daar een discussie over gevoerd wordt op tv, maar dit was meer een aanval van een boer versus een vegetarier. En dat ga je als vegetarier natuurlijk niet winnen.
Het gevolg was een ijzige stilte aan tafel, vlees wat niet gaar was ( zonde ) en een knappe boer die iets minder knap werd.
Hij heeft veel goed te maken bij me......  :-))

6 opmerkingen:

  1. Ik had hetzelfde gevoel.
    Het klopt gedeeltelijk wel wat hij zegt, maar als we gewoon allemaal minder vlees gaan eten wordt ook dat weer beperkt.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het ook gezien en ook ik heb me vreselijk lopen ergeren. hoe onbeschoft, dat hij vond dat zij er nog maar eens goed over na moest denken. ik weet bijna zeker dat vegetariers er heel bewust voor kiezen om geen vlees te eten. mensen die vlees eten doen dit vaak uit gewoonte. begrijp me niet verkeerd hoor, ik eet zelf ook vlees. maar probeer wel op te letten hoe vaak en als het kan biovlees(vanwege welzijn voor het beestje). als iedereen elkaar nou eens gewoon in zijn waarde laat dan word de wereld een stuk gezelliger.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, had jij dat nu ook, ik knapte helemaal af op die vent! Vooral de manier waarop, een beetje respectloos. Maar goed, het blijft een boer. Ik heb laatst ergens gelezen dat het inderdaad waar is dat biologisch vlees meer CO2 oplevert. Maar dat weegt natuurlijk niet op tegen het welzijn van de koe. Beter zou zijn om minder vlees te gaan eten, dat levert echt CO2 besparing op. Maar daar hoef je bij boer Frank waarschijnlijk ook niet mee aan te komen. Toch blijft het een leuk programma om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begreep wel dat boer Frank redelijk heftig reageerde.vEGETARISCH KON HIJ NOG WEL BEGRIJPEN, HET ZAT HEM IN HET ETEN VAN BIOLOGISCH VLEES EN DAT MENSEN ALTIJD DOEN ALSOF DAT ZO GEWELDIG IS.
    Terwijl het voor het milieu een stuk schadelijkeris, maar natuurlijk niet voor de beesten.

    moeilijk, moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben het helemaal met je eens, ook wij zaten met kromme tenen te kijken. Al snap ik ook niet dat ze een geitenboer uitkiest, neem dan een aardappelboer:)
    Leuk dat je meedoet aan m'n giveaway, het plaatsen van een linkje is niet moeilijk en gaat hetzelfde als de foto van je menneke die je hebt geplaatst.
    Ga naar je 'dashbord'. Bij 'ontwerpen' voeg je in de rechterkolom een 'gadget' toe. Daar kun je kiezen uit verschillende onderdelen, dan kies je 'afbeelding'. Daar kun je een foto invoegen, tekstje invoeren boven en onder de foto en je kunt een www adres koppelen. Je zoekt mijn blog op en kopieert het www adres en plakt dit op de juiste plek. Snap je het nog? Is niet ingewikkeld hoor, succes ermee.
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond dat het meisje zich goed hield. Ik was denk ik helemaal uit mijn dak gegaan..
    En dan nog zeggen dat zij 'als consument'zich druk maakt over antibiotica in vlees.. Zij is geen vlees-consument, boerke!!
    Ik zat me ook nogal te ergeren dus.
    Ik hoop dat het meisje hem vaarwel zegt en een lekkere groenteboer tegen het lijf loopt!
    Groetjes Eefje

    BeantwoordenVerwijderen