woensdag 5 februari 2014

Goede koop is dure koop

Ik eet nu ongeveer 3,5 week suikervrij. OK, ik heb een keer gezondigd, maar ik denk dat mijn suikerinname ongeveer met 90% is gedaald. En daarmee bedoel ik ook het gebruik van zoetjes etc.

Ik ben redelijk om. Geen troep meer in mijn lijf ( althans, zo weinig mogelijk ). Gezond eten en weten wat je eet. Als ik dan toch een keertje zondigt, geniet ik er ook dubbel van. Die appelflap was echt heeeeerlijk. Vrijdag zondig ik ook, want dan wordt mijn liefje 50. Niet normaal, dat er bij hem al gewoon een 5 voor staat. Je ziet het er gelukkig niet aan af. En dan te bedenken dat we een manneke van 5 hebben. Tja, oude ouders!!

Maargoed, vandaag weer boodschappen gedaan. En dan merk je wel dat gezonde voeding ook zijn prijskaartje heeft. Waar ik normaal gesproken voor ongeveer €65,- per week aan boodschappen kwijt ben, ben ik nu dus veel meer kwijt.
Ook zou ik graag mijn vlees bij okvlees willen bestellen. Vlees van dieren die een goed leven hebben gehad, waar geen toevoegingen in zitten. Gewoon puur vlees. Maar ook dat is duurder dan de bulk bij een supermarkt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat liefje redelijk prijsbewust is en helemaal niet is opgegroeid met gezonde voeding. Liever 4 plofkippen bij hun thuis dan echt verantwoorde voeding. Zijn moeder heeft ook echt geen idee wat ze allemaal in haar mond steekt. Jammer, want juist zij heeft het zo hard nodig.
Ik koop mijn vlees wel eens bij de E.koplaza. En echt, het smaakt zoveel lekkerder. Misschien moet ik de diepvries maar eens leegeten en dan toch eens een bestelling doen.

Ons weekmenu ziet er deze week zo uit, zonder pakjes en zakjes, en zonder suiker:

woensdag: lasagne met verse groente
donderdag: visstoof met breekbrood ( en ook weer veel verse groente )
vrijdag: gaan we uit eten en daarna naar het theater.
zaterdag: taglaitelle met zelfgemaakte pesto en vis
zondag: pompoensoep met brood
maandag: weet ik nog niet
dinsdag: ovenfrietjes met stoofvlees

En nu ga ik genieten van mijn kopje Clippertea en granaatappelpitjes.

Een fijne dag allemaal.



2 opmerkingen:

  1. Zijn ovenfritesjes ook niet ongezond? Anders ga ik die namelijk ook vaker eten!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast ook ongezond. Maar ach, af en toe zo'n goudgeel rakkertje moet kunnen, toch??

      Verwijderen