woensdag 22 januari 2014

update 100%suikervrij in 30 dagen

Het gaat best goed hier in huize Suikervrij. Althans, ik ben suikervrij. De mannen eten nog wel suiker hoor. Maar al wel minder dan voorheen.
Ik merk dat we gewoon veel gezonder eten. Meer groente, meer fruit en ik ook minder brood. Op het werk eet ik in plaats van brood graag zuurdesemcrackers. Thuis maak ik als lunch een lekkere salade, of net als vandaag een omelet met groente. Ik eet meer smoothies, meer noten en geen koekjes meer. Af en toe een plakje peperkoek naar recept van Jacoline. Hij is echt lekker, zonder allerlei rare toevoegingen.

Ik merkte ook dat als ik brood van de supermarkt at, 's ochtends vaak 2 sneetjes, ik na 2 uurtjes enorme honger kreeg. Vandaar dat ik nu zelf mijn brood bak ( speltbrood met lijnzaad ) en dat dat veel beter vult. Nu ben ik op zoek naar een goede keukenmachine. Ik weet wel wat ik wil hoor. Doe mij maar deze:

Nu eerst nog een potje vinden waar ik deze krachtpatser van kan betalen. Ik ben binnenkort jarig....

Ook moet ik nog  op zoek naar lekkere recepten om de maaltijden gevarieerder te maken. De quinoa staat al in de kast. Schijnt ook supergezond te zijn. Vandaag aten we een lekkere visstoof met verse groente, kabeljauw, beetje witte wijn, gezeefde tomaten en lekkere kruiden. Een lekkere breekbrood erbij en soppen maar in de visstoof. Zelfs kleine man at smakelijk mee.

1 opmerking: