vrijdag 17 januari 2014

suikervrij in 30 dagen

Sinds 5 dagen eet ik suikervrij. Dit boek had ik al eerder in huis, en ik had ook al wel een poging gedaan, maar dat liep op niets uit. Nu is de motivatie er wel en ben ik serieus begonnen.
Het is best te doen om de koekjes en snoep te laten staan. Ook terwijl er op mijn werk altijd wel iets van chocolade of snoep te vinden is.
Wat wel lastig is, is dat bijna in ieder produkt suiker zit. Van vleeswaren tot crackers en alles daartussenin.
Boodschappen doen is nu een hele onderneming. Alle ingrediënten worden nagekeken, en veel wordt weer terug gezet op hun plaats.
Brood bak ik inmiddels al vaak zelf ( als ik tijd heb ). Een broodbakmachine heb ik ( nog ) niet. Toch is het eigenlijk een werkje van niks. Lekker kneden en even helemaal nergens aan denken. Ik bak speltbrood met hopelijk eerlijke ingredienten. Voorheen haalde ik mijn speltbrood bij de C.100 of de A.H, maar toen ik Kassa groen keek over de misleiding van Speltbrood, was ik wel even ontgoocheld. Je betaald er flink wat meer voor en hoeft dus helemaal niet gezonder te zijn. Nu eet ik 1 keer per dag brood of zuurdesemcrackers. De andere maaltijd een salade of een lekkere smoothie met Chiazaadjes.

Via Instagram doe je veel goede tips op, zoals waar haal je heerlijke mayo zonder suiker, lekkere salades en lekkere recepten.
In 4 dagen tijd is er al 1,5 kilo af. Maar dat is niet de reden dat ik geen suiker meer eet. Ik hoop meer energie te krijgen, lekker in mijn vel te zitten en de verloren kilo's is mooi meegenomen.
Ik hoop het nog even vol te houden. Het is even zoeken, maar uiteindelijk eet je best wel lekker en gevarieerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten