zaterdag 5 januari 2013

Hobbits, lazy saturday en een nieuw truitje.

Tja, nu horen wij dus ook bij de groep ouders die moeten werken en geen vakantie BSO voor hun kind afnemen om de kosten te besparen. Gelukkig dat zo af en toe opa en oma op willen passen. En als dat niet elke week is, doen ze dat met alle liefde en plezier. Vandaar dat kleine man gisteren bij opa en zijn stiefoma ( stom woord eigenlijk ), mocht logeren. Dat gaf papa en mama de tijd om 's avonds eens naar de film te gaan. We hadden al meer dan een jaar twee bioscoopbonnen liggen waar we niets mee deden. Lief en ik kunnen namelijk geen gemeenschappelijke film uitkiezen. Daarom streek ik dit keer over mijn hart en gingen we naar the Hobbit. Niet helemaal mijn film eigenlijk.
Ik moet zeggen, het is knap gemaakt. En zeker in 3D geeft het een apart effect. Maar wat een lange zit. Van 21.00 tot 0.00 uur. En dat na een lange dag werken valt niet mee.
Als compensatie wil ik dan vanavond de Gooische Vrouwenfilm bekijken.

En nu is het zaterdag en zijn we een beetje brak. Kleine man mag voor deze keer een filmpje kijken op tv en lekker wat chillen op de bank. Vanaf maandag is het chillen afgelopen en gaat hij voor het eerst naar de basisschool. Daar leert hij om de baas te zijn. Want het is toch de baas-isschool?

Kijk eens wat ik voor zijn eerste schooldag heb gemaakt. Hetzelfde patroon als zijn olifantentrui. Ik heb hem iets smaller geknipt, dus hij sluit lekker aan op zijn lijfje. De hals moet ik nog afwerken.





Poseren is niet zijn hobby, dat kun  je wel zien.
Als "merkje" gebruikte ik fluoriserend band van de H.EMA. Eigenlijk wil ik nog eigen merkjes bestellen bij Cottontrend. iemand ervaring mee?
De hals moet ik nog afwerken. Dat ga ik morgen doen, en dan kan hij hem maandag aan op zijn eerste schooldag.

Ik had nog geprobeerd om een ster te appliceren, maar dat is helaas niet gelukt. De naaimachine trok het stof elke keer in de machine, zodat er gaten in het stof kwam. Daarom een nieuw voorpandje geknipt en als extra een zakje op de mouw gegeven.



stof: de stoffenkamer
model: Klein fohr

1 opmerking:

  1. Nou, dat ziet er toch heel mooi uit? Daar kan ie mooi mee naar de baas-school maandag ;))

    BeantwoordenVerwijderen