donderdag 10 januari 2013

De eerste schoolweek en opruimwoede

De eerste schoolweek zit er bijna op. Zingend loopt hij naar school, moe haal ik hem weer op. Het valt ook niet mee om nu ineens hele dagen van huis te zijn. Deze week maakt hij nog geen gebruik van tussenschoolse opvang en BSO. Ik heb fijn een week vrij en breng en haal hem zelf op. Wat een luxe.

In de tussentijd ben ik flink aktief in huis. Er wordt gepoetst en geruimd. Spullen gesorteerd voor de kringloop waar mijn moeder werkt. Elk jaar worden de goede doelen vastgesteld en het geld wordt daar naar toe gebracht. Een heel mooi alternatief voor alle overbodige spullen die mensen in huis hebben.

Ook heb ik heerlijk kunnen snuffelen bij van der Vorst modestoffen. Toch maar 1 lapje gekocht om een leuk tuniekblouse voor mezelf te maken.

En zo gaan de dagen voorbij. Het bevalt me wel, een weekje thuis. Ik weet alleen niet of ik altijd thuis zou willen zijn. Het zou me denk ik ook wel lui maken. Bovendien verdien ik graag mijn eigen geld. Vriend en ik verschillen nogal van een bestedingspatroon. Ik zou het vreselijk vinden om geld te moeten vragen om iets te kopen. Liever houd ik dat apart. We hebben wel een gezamelijke rekening waar we de boodschappen van betalen, gezamelijke uitjes, kleding voor kleine man etc. bevalt me prima zo.

Ik ga weer wat doen. Ben nu zo goed bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten