woensdag 18 januari 2012

ik consumeer, hij consumeert, wij consuminderen

Het nieuwe regime, elke week een vast bedrag pinnen en het daarmee doen, gaat best wel goed. Ik doe nu bewuster mijn boodschappen. Vorige week had ik €100,00 gepind. Ik was aan boodschappen ongeveer €64,00 kwijt ( spullen van de drogist meegerekend ). Vandaag pinde ik weer €100,00 en deed voor € 88,00 boodschappen. Iets duurder dan normaal ,maar dat komt omdat we aanstaande zaterdag gaan gourmetten met mijn vader en zijn vrouw. Het zit namelijk zo, onze buurman geeft a.s. zaterdag een feestje. En aangezien hij niet weet dat een volumeknop ook naar beneden kan, en dat het eigenlijk niet wenselijk is dat je tot 04.00 uur doorgaat met harde bonkebonkmuziek, gaan wij ons huis maar ontvluchten en logeren we tijdelijk bij mijn vader. Om er toch een gezellig avondje van te maken, gaan we heerlijk gourmetten met zijn allen.
De diepvries ligt trouwens vol met allerlei kliekjes, zodat we in een onbewaakt moment niet terug hoeven te grijpen naar dure friet of Chinees, maar iets uit de diepvries  kunnen pakken.

Afgelopen weekend ging ik eens alleen op stap. Met de trein naar mijn oude studentenstad Breda.


Ik kwam langs mijn oude studentenkamer gereden. Mooie tijden daar gehad. Ik woonde daar bij een ouder homostel. Ik kreeg er twee moeders bij! Was niet altijd even fijn, als jong studentje, op weg naar zelfstandigheid.
Ik heb heerlijk bij kunnen kletsen met een vriendin die in de buurt van Rotterdam woont. Lekker geluncht, niet veel gekocht, maar een fijne middag gehad. Nu was ik een keer geen moeder van, of vriendin van, maar gewoon weer een keer mezelf. Als cadeautje kreeg ik van haar hele lekkere thee.




De volgende dag waren we weer met zijn drieën thuis. We zijn 's middags gaan wandelen met mijn vader. een beetje fris, maar wel lekker.





Steentjes zoeken blijft favoriet.
We liepen naar het kapelletje van de Heilige Valentinus. Geen idee wat dat inhoudt, maar kleine man mocht er een kaarsje opsteken.

Thuis speelde hij nog even voor pedicure met oma. Je kunt maar een hobby hebben.

En nu ga ik naar mijn eerste Franse les, bij een Franse vriendin.

Au revoir.

4 opmerkingen:

  1. veel succes met je franse les, zomaar...of voor je baan.
    wat naar dat je zoveel last hebt van burenlawaai,pfff.

    fijne avond
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik probeer goed op te letten dat we het weekbedrag aan houden, maar deze weken is het niet echt gelukt.
    Komt door al die goede aanbiedingen.
    Maar dat scheelt de komende weken weer.

    groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat edde ge hendig aangepakt vrouwke! Mooie plaatjes van Breda en omgeving. Die tijd vergeet je nooit meer en straks als klein menneke ook gaat studeren begrijp je je 'moeders beter wedden? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijke hobby heeft dat manneke......super

    BeantwoordenVerwijderen