donderdag 24 maart 2011

minimoestuin

Voor kleine man en ook voor mezelf kocht ik dit boek ( had nog boekenbonnen liggen ).


Een heel leuk boek waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je groente moet kweken , met daarbij een leuk recept. Bovendien staan er veel foto's in, dus het kan niet misgaan lijkt me.

Samen togen we naar de B.oerenbond om potgrond en zaadjes te halen. Kleine man vindt de B.oerenbond altijd erg leuk omdat hij daar konijntjes, vogels en grasmaaiers kan zien.
Eenmaal thuis uit de schuur wat potten gehaald die daar werkeloos stonden te wachten. En zo is ons minimoestuintje een feit.

In de ene pot zit bosui, in de andere rucola en nog een derde pot zitten worteltjes. Aangezien kleine man mocht meehelpen, zit er waarschijnlijk een verdwaalde bosui tussen de wortels.
Ook kochten we een meikers:

Bij het tuincentrum kochten we ook nog wat lavendel voor in de bakken:

En zo wordt ons tuintje een gezellige plek. Ben nu nog op zoek naar een tuinbank, maar zag een aanbieding staan bij de P.raxis.

De acer krijgt ook al weer knoppen.

En na gedane arbeid ben ik heerlijk in de tuin gaan zitten met de nieuwste Flow. Een geweldig blad.

O'ja, en ik ben begonnen met start to run. In 10 weken tijd zou ik dan 5 kilometer hard kunnen lopen. ben benieuwd.

Tips en adviezen van echte tuinierders zijn altijd welkom. Ik heb namelijk geen groene vingers!!!

1 opmerking:

  1. ik ook niet, krijg zelfs een sanseveria dood. maar we moestuinieren door......Gelukkig heeft mijn man groenere vingers....

    BeantwoordenVerwijderen