zaterdag 18 mei 2013

de groene hemel

Vandaag zocht ik een mooi boek uit in de bieb.

De Groene Hemel kindertuinen van Bert Ydema. Geweldig hoe deze gepassioneerde schooltuinmeester kinderen uit Amsterdam alles leert over de natuur, de moestuin en de seizoenen.
Er zit ook een prachtige DVD bij, die ik samen met kleine man heb bekeken.
Helaas ben ik gisteren door mijn rug gegaan toen ik op het KDV de paprika en tomaten de grond in wilde zetten.



Maargoed, ik hoop dat dat weer met een paar dagen beter gaat. Thuis gaat er nog spinazie in de grond en cherrytomaten binnen in de pot. Ik heb er zin in, en hoop dat ik het dit jaar vol kan houden om de planten goed te onderhouden.
Kleine man vindt het in ieder geval machtig mooi om te zien hoe alles groeit en bloeit.
En dan zie ik in de wijk dat veel mensen hun achtertuin in het hard leggen en kinderen weinig groen te zien krijgen. Jammer.

Ik zocht ook een boek over Mindfulness voor kinderen en faalangst bij kinderen. Ik merk dat kleine man niet helemaal lekker in zijn vel zit sinds hij op school zit ( vanaf januari dit jaar ). Grote mond, ik hoor dat hij af en toe slaat op school of bij zijn vriendjes en heel snel zeggen dat hij iets niet kan of durft. Waar hij voorheen een heel vrolijk en open manneke was, is hij nu bij tijd en wijle een gefrusteerd manneke. Ik hoop dat het tijdelijk is, dat het komt door aanpassingen op school. In ieder geval iets voor ons om in de gaten te houden.

2 opmerkingen:

  1. ik ga ook eens kijken naar dit boek......klinkt erg goed.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, moeilijk.. dat gedrag van manneke. Het valt ook niet mee, als je zo klein bent. Hopelijk went het snel en wordt hij weer zijn gewone zelf.

    Sterkte met de rug!

    BeantwoordenVerwijderen