woensdag 2 november 2011

Niet consumeren moet je leren.....

Tjongejonge, hebben jullie dat ook? Dat aan het einde van de maand je denkt "waar is al dat geld gebleven?" Ik wel! Op de een of andere manier geef ik veel uit, maar doe echt geen gekke dingen. Geen dure phones, geen dure uitstapjes, geen dure kleding etc. En toch verdwijnt ons geld zomaar. Een raadsel.
Daarom maar weer eens een lijstje gemaakt met mijn vaste lasten, mijn inkomsten ( ook niet onbelangrijk ) en wat ik dan per maand overhoud aan kleed/schoen/uiteet/etcgeld. Niet veel dus.
De kinderopvang wordt ook zo duur, en de teruggave een stuk minder. En ik weet wel dat als je een kind heb je zelf voor de kosten op moet draaien. Maar als er bijna 1 salaris opgaat aan kinderopvang, is er toch iets verkeerd.

Dus daarom ben ik nu iets nieuws aan het uitproberen. Iets heel ouds eigenlijk. Ik pin nu per maand € 100,00 voor mezelf voor extra uitgaven zoals kleding/schoenen ed. En als dat op is, is het op. Geen gepin tussendoor, maar bewust worden van de waarde van geld. Wordt vervolgd.

En ik ben begonnen met een ander truitje voor kleine man die hopelijk wel gaat passen. Patroon overgenomen van de K.nippie en goed nagemeten samen met mijn lerares. Nu moet het een passend modelletje zijn. De lockmachine staat al beneden. Vanavond is moeders lekker bezig.

4 opmerkingen:

  1. vindt toch dat het geld uit je portemonnee vliegt als het ware, alles is zo duur, en dan kijk ik nog altijd wat er in de aanbieding is voor het eten..

    veel succes met je naaiwerk.
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, tis niet te doen tegenwoordig...
    ik kijk ook altijd uit, let op aanbiedingen,
    verwerk mijn restjes zoveel mogelijk enz enz...
    en toch vliegt het geld buiten...
    Hopelijk lukt het truitje goed.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En alles wordt ze duur... Ook niet te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb juist gister ongeveer dezelfde woorden tegen mijn man gezegd: wat kopen wij nu voor geks. We zijn zo basic als het maar kan. Hoe kan het dan dat we niet meer met ons oude budget uit kunnen komen?!?
    Ik hou het (weer) bij op mijn website. Misschien kun je er wat mee?

    BeantwoordenVerwijderen